torsdag 22 augusti 2013

This week

Nu har jag gått i skolan nästan en vecka, imorgon blir det en hel vecka. I måndags pratade vi typ bara, mentorerna förklarade massa saker och lite så. Tisdag lekte vi några lekar, några som var helt omöjliga men ändå lite små kul.
Ja, igår då. Vi var inne i Göteborg och gick på en utställning på Världskulturmuseet. A day in the world, människor över hela världen hade tagit foton och skickat in dom. Men alla bilderna skulle tas och skickas in på en och samma dag. Tisdagen den 15 maj 2012, skulle man skicka in sin bild. Utställningen gick typ ut på att man skulle få se hur det såg ut överallt i världen under en och samma dag, ganska coolt faktiskt. 
Efter att vi varit på museet åkte vi till slottsskogen och spelade Frisbeegolf, jag kan säga att jag inte var särskilt bra på det. Men så var det först gången jag spelade också så jag får skylla på det!
Alla klasser som går Barn & Fritids-programmet skulle göra ett liknande projekt, man skulle ta en bild under dagen och idag skrev vi en liten text om bilden. De kommer stå som en lite utställning ungefär, vet inte riktigt men vi ska i alla fall fortsätta lite med det imorgon också. Sen vet jag inte vad vi ska göra, det enda jag vet är att vi börjar 10 vilket är skönt!