söndag 20 april 2014

Påskafton

Jag firade påsk hemma hos några av mammas och pappas kompisar igår. Vi åt först en laxtårta med någon botten som faktiskt var ganska god. Till huvudrätt blev det två olika sorters paj, men jag tycker tyvärr inte om paj och sen till efterrätt blev det en vanilj pannacotta med bär på också god.
Jag och de tre andra tjejerna gick till lekplatsen (syskonen var snart 13 och 9 och den lilla tjejen vet jag inte riktigt hur gammal hon är men yngre i alla fall). På lekplatsen fanns resterna av vad som en gång var en påskbrasa.
Det var väldigt lite eld kvar när vi kom, men det var fortfarande väldigt varmt! Det hann bli mörkt innan vi gick hem för att äta efterrätten, men jag vet inte hur länge vi var där.
När vi kom hem sen senare på kvällen satte vi oss och kollade på film och åt godis! Vi såg Abduction igen. Jag och Rasmus såg den tidigare i veckan, men det gör inget den är bra!