lördag 4 juni 2016

Mycket dans

I och med att jag dansar på kulturskolan har jag i år fått vara en del av PANG.
 Det är en festival som varje år hålls i Kungsbacka för att visa vad vi på kulturskolan gör och för att vem som helst ska kunna ha en trevlig dag. Idag har det varit strålande väder, vilket var väldigt bra för alla de saker som hände utanför.
Jag deltog som danselev och visade upp en av danserna jag dansade på föreställningen förra helgen. 
För att förklara föreställningen i söndags, som jag förövrigt inte skrivit något om, hette den Scoop.
Det hela skulle representera en tidning och dess olika artiklar. Jag deltog i en "artikel" om resa och en om insändare. Bilden nedanför är från resan. Artikel hette "På resande fot" och det var totalt två grupper inblandade. Min grupp och en yngre grupp som dansade innan och efter oss och gestaltade turister som åkte till olika länder. Bland annat Indien, där vi dansade in på scen med våran Bollywood inspirerade koreografi.
Nu kom jag av mig helt. Dansföreställningen var hursomhelst väldigt roligt och trots små och större hinder tog vi oss igenom mer eller mindre hela.
Back to business.
Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade tänkt att skriva, men jag har haft en jättebra dag!
Nu skriver jag om workshopen istället. Efter att jag hade dansat inne på fyren, Kungsbackas bibliotek, hade Sandra, min danslärare, fixat en workshop för frivilliga danselever. Jag var en av dom! Vi fick välja mellan afro beats eller hip hop och vi valde hip hop. Det var extremt jobbigt, men även väldigt, väldigt roligt! Vi fick lära oss några grunder och lite olika steg. Hip hop partysteg enligt instruktörerna som kom från Göteborg och tillhörde dansgruppen Fuse Fam.

Nu ska jag börja med nästa inlägg så att även det kommer upp här på bloggen! Ni får vänta och se!