måndag 3 december 2012

Snön ger bussarna problem, mer än vanligt!

Vaknade i morse och mamma ringde och sa usch vilket väder, det både snöar och är svin kallt. Jag tänkte jaja, det snöar väl lite bara. En kvart senare går jag upp och kollar ut. Shit! Vad mycket snö! Det var i alla fall en halv centimeter snö på marken och snöade jätte mycket. Sen har det snöat hela dagen. Bokstavligt talat hela dagen plus att det var is kallt ute. 
Och sen det här med bussar alltså. Jag HATAR bussar! Det tog nästan två timmar att komma hem idag! Jag menar att köra från skolan och hem med bil tar en kvart, då ska det inte ta två timmar med buss. På måndagar brukar det ta en timme, så två timmar är att ta i. Första bussen vi skulle tagit kom inte så då tog vi nästa buss, men den går inte hela vägen hem så då fick jag byta buss. Sen var den bussen 20 minuter sen! Inte konstigt att det tog två timmar att komma hem! Svin sur. Jag kände inte ens mina tår! Det var som tur var bara tårna jag frös om men ändå, man kunde tro att jag tappat dom!
DET ÄR HUR MYCKET SNÖ SOM HELST, hoppas bara det håller i sig så att det ligger snö på marken länge. Jag hoppas att snön ligger kvar på julafton! Det är ju bara 21 dagar kvar. Det kan väl inte vara så svårt?!