torsdag 14 mars 2013

Det är så jag!

Bloggade jag något igår?

Äh, strunt samma. I alla fall vad gör man om man har alldeles för många läxor?
1-Det är klart att man gör dom så att de är borta. Det är inte bra att göra allt på kvällen så jag börjar nu så att jag säkert hinner klart med allt och så kan jag gå och lägga mig tidigt.
eller
2-Jag gör några nu och så hittar jag på något kul en stund innan jag gör resten.
eller
3-Usch, vad mycket läxor och vad tråkigt det är. Jag tar och städar mitt rum. Nej, mitt rum är rent. Då städar jag vardagsrummet också. Nej, det är rent! Ja, men Rasmus kollar ju TV. Jag undra vad han kollar på. Oj, det avsnittet har jag aldrig sett. Det måste jag ju se!


Förslag 1 lät ju både smart och förnuftigt. 
Förslag 2, ja så får man göra om man latat sig resten av veckan.
Förslag 3. Det är så jag!