fredag 11 oktober 2013

Too close

Too Close by Axel Clare
För att vara fredag var jag hemma väldigt tidigt idag, jag åkte hem direkt efter skolan eftersom de antingen var sjuka eller skulle städa sitt rum... Så jag och mamma åkte in till kungsmässan en stund och handlade grejer. Och vet ni en grej? DET ÄR FREDAG igen. Jag fattar inte hur tiden kan gå så himla fort nu för tiden!?
I alla fall, Aranäs (skolan jag går på) fyller 41 år! Idag har man firat det med att man skulle ha aranäs färger på kläderna. Färgerna är svart, rött och orange så det var bara att ta på sig svarta kläder för någon av de andra färgerna äger jag inte. De var även en lunch konsert på skolan som våran lärare tyckte att vi skulle få se eftersom det var den första för oss.
google
Man fick även glass i matsalen men då var jag så mätt att jag inte orka! På fredagar har vi lite typ "roliga timmen" fast bara några minuter i början av första lektionen. Oftast brukar det vara någon/några som bakar och idag hade de bakat en väldigt kladdig kladdkaka och kärleksmums. Jätte gott och vi kom överens om att det var insidan som räknades, och med det menade vi den kladdiga kladdkakan som nästan bara var smet och som var jätte god!