tisdag 10 februari 2015

Melodifestivalen drar igång

För er som har missat det så började melodifestivalen i lördags och jag kollade självklart! Precis som många tidigare år tyckte jag även om låtarna som inte kom någonstans alls, men det är lugnt jag börjar vänja mig vid det nu. Jag tyckte att i första deltävlingen så var det Molly som var bäst men hon kom självklart näst sist. Dolly Style som jag inte alls förstod mig på kom till andra chansen! Dom var väl jättesöta och låten har väl en tendens, precis som barbie gril, att fastna på huvudet men inte mycket mer än så.

1. Molly Petterson Hammar - "I'll be fine"
2. Daniel Gildenlöw - "Pappa"
3. Rickard Söderberg & Elize Ryd - "One by one"
4. Dolly Style - "Hello Hi"
5. Behrang Miri feat. Victor Crone - "Det rår vi inte för"
6. Jessica Andersson - "Can't hurt me now"
7. Eric Saade - "Sting"

Eric och Jessica gick direkt till final och Dolly Style samt Behranf miri och Victor Crone hamnade i andra chansen.

Det här var i alla fall vad jag och en kompis tyckte om lördagens deltävling.