onsdag 18 november 2015

Tjolöholms julmarknad

Jag vet att det bara är november men jag har idag varit på årets första julmarknad! Tjolöholms julmarknad. Till mitt försvar och för att lätta på mitt egna samvete så kan man inte välja när man ska gå på julmarknad eftersom den bara har öppet vissa dagar eller i detta fallet den här veckan. 
För övrigt så är snart allt julpynt uppe i Kungsbacka innerstad samt på kungsmässan, när vi var inne i Göteborg och gick på Nordstan insåg jag att även där var julen i full fart. Lite väl tidigt tycker jag. Man kan väl börja julpynta i slutet av november!?! Om julpyntet inte är uppe den första december är det väl ingen som dör? Nej jag tror inte det. Hemma brukar vi inte börja julpynta innan allra tidigast tionde december. Plocka fram lite till första advent gör vi, men inte mycket mer.
På tal om julsaker som man redan gjort och det är bara mitten av november. Jag drack min första julmust idag! Jag var på julmarknad... jag var tvungen. Jag åt även en ganska torr lussebulle utan saffran till, men julmusten var viktigast. Att lussebullen var utan saffran var till min fördel eftersom jag inte tycker om saffran men att den var torr var ju en nackdel kan man säga.
Det var mysigt men kallt. Precis som mamma sa så var det ändå ganska bra väder för att vara julmarknad på Tjolöholm. I vanliga fall brukar det både blåsa, vara kallt och regna! Idag var det bara kallt och blåste. Ett litet plus i kanten för det!