söndag 28 februari 2016

Nu är de tillgängliga!

Nu kan man äntligen lyssna de faktiskt bra låtarna från melodifestivalen! 
Jag tänkte att jag lägger upp mina favoriter, jag vet dock ännu inte i vilken ordning jag placerar dom och framför allt inte vem jag tycker ska vinna.
Oscar Zia - Human
Svaret är nej, jag har inte tidigare varit ett fan eller ens frivilligt lyssnat på hans tidigare musik. Det jag har hört av honom tidigare är väldigt annorlunda och faller mig inte alls i smaken. I år har han gjort det. Jag har officiellt fallit för honom, men vill han ha mig kvar får han stanna på detta spår och släppa fler låtar i den här stilen. Med Human är han ändå underbar!
Wiktoria - Save Me
En tjej jag aldrig hört talas om och som tidningen inte alls tyckte om. Dömde ut henne till nykomlingen som får komma igen nästa år med en låt man vill lyssna på, men va snackar han om egentligen? Låten var jag helt grym och scenshowen var väldigt häftig!
Aldrig hört förut. Hon dök upp från ingenstans och shit va grym hon var!
Robin Bengtsson - Constellation Prize
Jag har lyssnat på honom sedan hans första låt dök upp på Spotify, så jag blev glatt överraskad när jag såg att han skulle delta i melodifestivalen. Inte nog med det, han gjorde det väldigt bra också! Jag hade höga förväntningar på honom redan innan jag hört låten, men han och hans låt var ändå bättre än jag vågat tro!
Ace Wilder - Don't Worry
Även om hennes förra bidrag Busy Doing Nothing blev en stor hit, och ja den var faktiskt helt okej, så är den ingenting jämfört med årets. Ace Wilder ger oss en modern poplåt med alla pusselbitar. Jag tycker betydligt mycket mer om den här.  

Jag måste även lägga upp Put your love on me sjungen av Boris René. Han kom tyvärr bara till andra chansen men jag hoppas att han därifrån kan ta sig till finalen.