lördag 8 mars 2014

Det kunde ha gått bättre!

Jaha, då var melodifestivalen över och Sanna Nielsen står som vinnare med låten Undo, Låten är väldigt bra. Jag personligen tyckte att Anton Edwald skulle ha vunnit men som ni kanske såg, om ni kollade på programmet, så var jag ganska ensam om detta. För er som inte såg det så kan jag tala om för er att av Europa juryn fick Anton endast 4 poäng och hade inte direkt något stöd från svenska folket häller då han endast fick 14 poäng. Totalt hade han alltså 18, jag måste få säga grattis. Sanna vann med 212 poäng vilket blir ungefär 200 poäng mer än vad Anton fick ihop. Hans självförtroende är nog ganska kört i golvet och han kommer nog aldrig sjunga mer efter det här. Förhoppningsvis kommer han över detta svek från svenska folket och kommer tillbaka igen. Slår till hårt och vinner hela Eurovision!!! 
Jag tyckte i alla fall att han skulle ha vunnit!
P.S de andra som jag också tyckte var bra låg väl någonstans bland de 4 sämsta låtarna! Jag känner att jag har väldigt bra musiksmak, ingen håller med mig!