torsdag 31 juli 2014

Tältsemester del 3

Måndag, 21 Juli
Vi fikade på ett fik som hette Känsla och badade i poolen. Annars har vi inte hjort så mycket idag. 
Det har regnat en ändå gång hittills, men det det har varit väldigt varmt på dagarna. Hyfsat varmt på natten, så vi har inte behövt frysa något. Förutom mamma då, men hon fryser alltid på tältsemestern. det har heller inte varit så himla varmt på mornarna! Det har varit varmt, men inte riktigt så varmt att man bara måste ut ur tältet för att man dör av värmeslag, vilket betyder att än så länge har vädret varit väldigt bra!
Det fanns många svanar i Hjo!

Tisdag, 22 Juli
Problemet med att åka ut och campa är att man måste gå upp så tidigt! Det blir så varmt i tältet att man inte vill vara där och då går man upp och klockan är bara åtta!
Idag är det så sjukt varmt! Runt 30 grader varmt! Jag orkar inte med värmen, man kan inte röra sig utan att bli för varm och dessutom så har jag bränt mig!
Vi gick och åt en glass (mango sorbet och lemoncurd glass) och hoppade sedan ner i poolen för att svalka oss! Tur att poolen och sjön finns, annars vet jag inte vad vi skulle göra! Vi hade antagligen smält bort allihop!
 
 
Nu har vi varit här i Hjo i fyra dagar, så vi tycker att det är dags att åka vidare! Vi ska till lidköping och några av oss (vårt lilla camping sällskap bestående av 12 personer, 5 barn mig inkluderad och 7 vuxna) ska redan åka hem.