måndag 15 september 2014

Tältsemester del 9

Ja, nu tänker jag att jag äntligen ska få upp sista inlägget från tältsemestern i somras. Jag säger bara en sak "Bättre sent än aldrig!"

Tisdag, 29 juli

Vi håller på att plocka ihop tältet för att idag ska vi åka hem! Fast först ska vi fika på Ebba's Café och kolla på ett museum.
På platsen bredvid oss kom det precis ett par med en husvagn som var radiostyrd! De stod med en fjärrkontroll och placerade husvagnen. Jag visste inte ens att det fanns något sådant! Men tydligen så gjorde det det. Det verkar ganska praktiskt och mycket enklare än att hålla på att backa fram och tillbaka med bilen för att få husvagnen på plats!
Jag har precis hamnat på Ebba's Café och vi satte oss på trädgårdsserveringen i skuggan för att det fortfarande är väldigt varmt!
Jag tog en mjölkchoklad cheesecake med apelsintopp, tyvärr var det digestive botten men jag lämnade bara den och åt resten.
13:50
Jag sitter i bilen utanför beredskaps museet och resten av min familj går omkring där inne och kollar på en massa saker från andra världskriget. Historia är inte min grej så jag gick inte med dom in. De ska dessutom gå en guidad visning om något (jag ingen aning vad) och det kommer att ta ungefär 45 minuter då ville jag inte vara med! Jag hade aldrig klarat 45 minuter med andra världskriget på sommarlovet (knappt jag klarar av det i skolan) så jag hamnade här i bilen! Pappa var snäll och vände bilen så att jag slapp sitta i direkt solsken, annars fanns det nästan ingen skugga alls och det är säkert 30 grader ute!
16:00
Nu har jag lyssnat på musik och halvsovit i bilen i ungefär tre timmar. Jag hade det riktigt bekvämt och jag slapp gå runt och kolla på en massa tråkiga historia saker! Resten av min familj tyckte att det var väldigt intressant och spännande, men jag är fortfarande glad över att jag spenderade de timmarna i bilen och inte inne på museet!

Vi stannade till i Höganäs och kollade på Lager 157 och bokoutlet. Tyvärr hittade jag faktiskt inte något på Lager 157, men på bokoutlet hittade jag två böcker av Meg Cabot. "Håll huvudet kallt" och "Ett oemotståndligt begär".
Vi stannade till på en restaurang läng vägen fär att äta. Valet av mat stod mellan en caesarsallad och en räkmacka, men jag har ätit så många caesarsallader den här semestern att jag tillslut valde en räkmacka. Jättegod! men jag orkade inte äta upp hela.

Ja, det var det. Jag vet inte riktigt vad som hände efter det, jag bara slutade skriva helt plötsligt. Jag antar att jag kom hem och bar in alla saker till huset, men vad som hände sen minns jag inte!