lördag 28 april 2012

Punktering!

Jag, mamma, pappa och brosan har varit och kollat efter hurtsar som sedan ska bli mitt skrivbord, va har även kollat lite efter sängbord. Efter att vi varit och ätit och kollat efter möbler på IKEA åkte vi vidare till hemköp, inte så långt ifrån där vi bor, och skulle köpa lite godis och fika till brosan som skulle sova ute med frilufsarna. Vi kliver ur bilen precis som man alltid gör. Plötsligt säger högt/skriker mamma och jag tänkte att hon gjort sönder en krycka eller något. Hon går fram och ställer sig framför bilen och då kan jag se hur högra framhjulet på bilen är helt pafft. PUNKTERING! Jag, brosan och mamma går in och handlar undertiden som pappa byter hjulet mot ett litet fult reservdäck. Det var inte bara det för hur ofta kollar man luften på ett reservdäck? Jag har nog inte sett mamma göra det någon gång. Då var det bara och åka över vägen till PREEM och fylla däcket sen kunde vi lämna brosan, köpa godis och återvända hem igen!
Min dag!