lördag 2 augusti 2014

Tältsemester del 6

Lördag, 26 Juli
Nu när vi har varit först i Hjo och sen i Lidköping så kan man tro att vi tänker fortsätta hålla oss ovanför Göteborg, men nej. Jag har fyra timmars bilresa framför mig innan vi kommer till nästa camping. Som våran tredje och sista camping så hamnar vi i Helsingborg.
När vi ändå var i Lidköping tyckte mamma att vi skulle stanna till vid Rörstrand och kolla affärerna och ett sjukt roligt tallriksmuseum.... Jag visste inte ens att det fanns sådana museum och om du är typ yngre än född på 60-talet så tror jag inte det är någon idé att åka dit. Om man förstås inte är intresserad av tallrikar. Då kan det nog vara ganska kul, men mamma och pappa gick runt och "Kolla, sådana tallrikar hade farmor när jag var liten!" och "Dom minns jag!" och "kolla här! här är det tallrikar med brunkant som din farmor hade minns du det?".  Jo jag minns, men jag bryr mig väldigt lite.
Klockan är 15:32 och vi har precis lämnat McDonalds efter att ha ätit lunch.
Vi har fortfarande ungefär två och en halv timme kvar innan vi kommer fram till Helsingborg och campingen. Däremot är vi nära hemma, men eftersom vi ska till Helsingborg så kommer vi åka förbi. Det verkar ganska onödigt åka från Lidköping till Helsingborg när vi bor mitt emellan, men mamma gillar Helsingborg så då blir det så här.
Fortfarande på väg ner mot Helsingborg och regnet bara öser ner! Man kan bokstavligt talat inte se någonting framför oss! Bilarna kör med varningsblinkern på och kör extremt långsamt på motorvägen.Himlen lyses då och då upp av blixtarna för att självklart ska åska också! Åskan är nog ändå ganska långt bort för jag hör inga smällar. På rastplatser och liknande står det bilar som inte vågat köra längre, så ja, ni kanske förstår att det regnar väldigt mycket!
Framme! Vi överlevde den regniga motorvägen!
19:44 så är nästan hela tältet uppe, bara golvet saknas.
Det åskar lite lätt men ser inga blixtrar längre utan hör istället mullret. Annars tro jag inte det kommer hända så mycket mer ikväll, vi ska nog bara ta det lugnt. Vi ska äta någon slags middag  och sen blir det till att äta godis eftersom det äntligen blivit lördag igen!
McDonalds till lunch och pizza till middag! Jaja, det är semester!