tisdag 5 augusti 2014

Tältsemester del 7

Söndag, 27 Juli
Dags att flytta tältet från en plats där tältet knappt fick plats men som var i skugga till en plats där tältet faktiskt får plats men som står i full solsken och som dessutom är ojämn. Huvudsaken i och med flytten är i alla fall att tältet ska få plats. Vi rev inte hela tältet utan lossade det bara från marken och sedan bar Rasmus och pappa det till våran nya plats. Det måste ha sett lite roligt ut när de kom bärandes på ett stort tält!
Vi gick ner till havet efter att tältet kommit på plats och badade och solade lite grann innan Rasmus tröttnade och vi gick och köpte glass.
Sedan ville Rasmus bada i poolen, så mamma och han gjorde det men jag la mig på en handduk och pillade på mobilen.
När vi nu ändå hade hamnat i Helsingborg så åkte vi och käkade på haket. En restaurang som vi ätit på förut ett antal gånger.
Jag åt en Pasta Mariemonte (pasta, räkor, vitlök, champinjoner, broccoli). Hur god som helst, men jag tyckte nästan att räkorna var överflödiga. De till förde ingenting och jag tror att det kanske skulle blivit bättre med kyckling istället.