torsdag 25 oktober 2012

Akta huvudet!

Idag (som vanligt) gick jag hem från skolan (eller rättare sagt busshållplatsen), gick in precis som vanligt, ringde mamma och gick sedan vidare till köket. Kollar ut. Det snöar! Å, nej inte snö bara hagel. Vanligt, hårt, vitt hagel som faller från himlen och hade jag bara varit några minuter senare hade jag fått allt det över mig. Som små is bitar som faller från himlen och rakt ner på mig. Men jag klarade mig, så jag kunde lugnt stå och titta ut genom fönstret på de små isbitarna. 
Med detta sagt kan jag börja med att det är fredag imorgon och vi har 3 timmars skrivning. Test inför nationella proven nästa termin. Så det blir nog kul... Sen kan jag även tala om att vi har LOV nästa vecka! Yey! Jätte skönt, plus att det är Halloween. Får se om jag orkar, hinner göra ett Halloween tema på bloggen. Det märker ni i sådana fall. 
Efter skolan idag var jag hemma i 40 minuter kanske, sen kom mamma hem och vi skulle till utvecklingssamtal. Tråkigt! När vi var klara tog vi med oss Rasmus (som slutade lagom till att utvecklingssamtalet var över) och drog till kållered. Vi märkte att skopunkten var borta så vi gick in till IKEA istället. Jag köpte en kudde och en matta som jag la precis innanför min dörr öppning. Eftersom det egentligen var skor vi var ute efter fick vi åka in till kungsbacka också. Där hittade jag 2 par skor och mamma 1 par. Så jag fick mina skor i alla fall. 
Hoppas ni haft en inte allt för seg torsdag och hoppas era fredag blir bättre!