tisdag 23 oktober 2012

Det är sjukt!

Igår efter skolan fick jag skjuts hem av Hanna och hennes mamma. Jag satt på busshållplatsen när de körde förbi. Inte så intressant, men nu kommer det ironiska. Okej, jag och Hanna slutade samtidigt (så klart) men hon skulle in till kungsbacka för att hämta sitt pass. Vilket betydde att jag skulle få åka buss hem själv. Och självklart åker den första bussen som kom bara halva vägen hem till mig så jag fick sätta mig på mariedals hållplats och snällt vänta på nästa buss. Jag satt helt ensam där och lyssnade på musik och kollade klockan varannan sekund, men bussen kom inte. En kvart efter att bussen egentligen skulle kommit svänger det in en bil på busshållplatsen. Gissa om det var Hanna?! Hon har åkt in till kungsbacka, hämtat passet och åkt tillbaka till onsala under samma tid som jag bara kommit genom halva onsala. Lite lätt irriterad!