tisdag 22 januari 2013

Svenska språket och trevliga busschaufförer

Vi ska ha nationellt prov i svenska imorgon så på svenska idag har vi övat lite på hur man ska göra och så. Jag har i alla fall hamnat i en bra grupp och när vi övade idag gick det riktigt bra!
Jag har även räddat en kompis från att missa bussen. Hon kom gående när jag stod i busskuren och när jag kollade hur många minuter det var kvar tills bussen kom va det bara en minut kvar. Så jag tänkte "spring då! du har bara en minut på dig!", vilket hon förstås inte hörde. Om nu inte har gått och blivit tankeläsare men det tror jag inte. Som jag redan hade insett hann hon inte fram innan bussen kom så jag frågade om busschauffören kunde vänta lite på henne. Som tur va för henne var det en hyfsat trevlig busschaufför idag så han väntade in henne.